MVO

Delen maakt blij

The Hup bestaat uit verschillende commerciële organisaties, maar dát wat we doen, doen we graag met de breedst mogelijke maatschappelijke impact. We vinden die bijdrage aan de maatschappij erg belangrijk. Daarom zijn we gedurende het hele jaar ook bezig met de mensen en de wereld om ons heen. We houden van het vieren van successen, maar deze successen worden pas écht een succes als je het kan delen met anderen. Dit doen we met mensen in de samenleving die het wat minder goed hebben getroffen qua (kans op) succes in hun leven, opleiding of carrière. Want van delen worden wij pas echt blij.

Tika Foundation: een toekomst voor kansarme kinderen in Nepal

Tika Foundation is een stichting die de toekomst van vele Nepalese (wees)kinderen er een stuk rooskleuriger uit laat zien. Nepal is een prachtig land, maar het is ook een land waar guerrillastrijders jarenlang vochten tegen de regering. Het land is arm, het water is vervuild en de meeste scholen zijn slecht.

De projecten die Tika Foundation in Nepal opzet en financiert hebben een aantal zaken gemeen. Allereerst het hoofddoel: het verbeteren van de levenskwaliteit van kinderen in Nepal. De werkwijze om dit doel te bereiken is gebaseerd op de volgende kernwaarden: Duurzaamheid, Transparantie, Professionaliteit, Continuïteit en Local ownership.

Voor elke persoon die we vanuit Solid Professionals en DNFS aan een baan helpen, doneren we vanuit The Hup een bedrag aan Tika Foundation.

jongen-nepal-tika
vrouw-koken

Goede doelen pitch

Ieder najaar mogen medewerkers een goed doel indienen. Iets waar iemand zich persoonlijk betrokken bij voelt, waar ze vrijwilliger zijn, etc. Tijdens een 2 minuten-pitch mogen medewerkerscollega’s overtuigen waarom dit goede doel zo van belang is om te steunen. Iedereen binnen de organisatie stemt mee en de goede doelen met de meeste stemmen ontvangen een donatie. Enkele goede doelen van afgelopen jaren: o.a. Voorleesexpress, Weeshuis RhotiaValley in Tanzania en Stichting Parwin.

Vitaliteit

Vitale medewerkers zijn gelukkigere en succesvollere medewerkers. The Hup investeert veel in de vitaliteit van haar medewerkers. Dit gebeurt onder andere door de inzet van de vitaliteitscoach van Instituut Voor Vitaal Ondernemen en de bootcamps in de gym in de achtertuin. Ook richt deze coach zich, naast het sporten, op de mentale weerbaarheid van de medewerkers.

man-vrouw-planken-park

MVO in ons dagelijkse werk

Succes in onze samenleving heeft een keerzijde. In deze tijd van vervuiling en global warming vinden wij het als The Hup ook op dat vlak onze verantwoordelijkheid te nemen, zodat toekomstige generaties ook kans op succes hebben. Dit doen we door afval te scheiden, zoveel mogelijk paperless te werken, ecologische schoonmaakmiddelen te gebruiken en vaker voor fiets en/of OV te kiezen.

Een paar voorbeelden hoe wij met kleine stappen verschil willen maken:

Fruitful Office

De wekelijkse fruitmanden van Fruitful Office. Een bewuste keuze voor deze organisatie vanwege hun maatschappelijke betrokkenheid. Door o.a. de inzet van medewerkers met een chronische ziekte of handicap en hun aandacht voor het milieu. En in samenwerking met Ripple Africa plant Fruitful Office voor elke geleverde fruitmand één fruitboom in Malawi, Afrika.

80Days Koffie

Ook kiest Solid Professionals voor “eerlijke koffie” van  80 Days​. 80 Days is een bedrijf wat koffiebonen direct van lokale boeren in Nepal koopt. Op deze manier neemt 80 Days de tussenschakels uit de keten weg en krijgen de boeren in Nepal een eerlijke prijs voor hun bonen. Hierdoor werken we mee aan betere leef- en werkomstandigheden voor boeren in Nepal. De vele kopjes koffie die wij dagelijks wegdrinken zijn niet alleen “eerlijk”, maar ook heel erg lekker!

Youbedo

De ontwikkeling van alle collega’s van The Hup staat hoog op de agenda. We willen iedereen ook op intellectueel gebied stimuleren. Het jaarlijkse, persoonlijke boekenbudget van YouBeDo zorgt ervoor dat medewerkers zelf boeken uitzoeken die hen inspireren of die zij nodig hebben bij hun persoonlijke ontwikkeling. Door bij  YouBeDo een boek aan te schaffen steunt iedereen met 10% van het aankoopbedrag een goed doel naar keuze.

WC Voer

Bij The Hup heb je altijd iets te interessants te lezen als je op het toilet zit. Elke maand worden we, middels onze interne nieuwsbrief 'WC voer', voorzien van allerhande nieuwe feitjes en weetjes op het gebied van vitaliteit.